slide show
Jag vaknar av att mamma stökar runt på nedervåningen. Jag gäspa stort. Jag tittar på klockan, den är halv nio. Jag suckar och lutar huvudet tillbaka mot kudden. Sen minns jag, Malte! Jag tar på mig mina nya brunrutiga ridbyxor, min marinblå ridjacka av tunt tyg. Tar med mig den svarta hjälmen av sammet, mina svarta kängor och de svarta handskarna ner och ställer det i hallen. Jag sticker in i köket som en skugga och tar ett äpple. Jag sätter på mig kängorna,svarta hjälmen och stoppar handskarna i jackfickorna. Då mamma plötsligt kommer ut i hallen. ''Ett äpple kan du väl inte bara äta till frukost? Det är flera  timmar kvar till lunch, vet du.'' säger mamma med sin speciella mamma tjat röst. ''Är inte hungrig.'' säger jag snabbt och sticker ut blixtsnabbt och stänger igen dörren med en smäll. Jag kastar mig på cykeln och for iväg. Jag trampar o trampar tills jag äntligen är framme.
 
Jag låser cykeln och går iväg till stallet. Jag går förbi alla ridskolehästar som står i spiltor, och jag tänker att privathästarna bor i boxar, egentligen är det lite orättvist. Eftersom det är ju för det mesta ridskolehästarna som arbetar nästan varje dag. Jag går in genom dörren där de privata hästarna står. Det är 6hästar som är privathästar. Dom heter Nemo,Ferrari,Lajka,Tintin,Maja och Malte förstås. Cassandra är Nemo's ägare, Ebba Ferrari's,Eleanor Lajka's, Josefin Tintin's och Alina är Maja's. Jag har inte kommit med i gänget riktigt än. Den enda som är schysst och är snäll och så, är Cassandra hon kallas för Cassi. Men hon är tyvär 3 år äldre än mig och hon ska börja 2an i gymnasiet i höst. 
 
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: