slide show
Igårkväll bestämde jag mig för att testa Ludde lite grann då han vart lugn hela dagen! Jag började med att binda upp honom i stallgången, där jag sadlade, ryktade m.m Och även satte jag på en martingal, eftersom hans förra ägare tipsade mig om att det kanske lär behövas! Det gick väl lite sisådär. I början testade han martingalen, och drog upp huvudet som de flesta andra hästar brukar göra. Men tillslut gav han med sig, och jag gjorde några små serpentiner och volter. Vi arbetade i skritt,trav och även galopp. Det gick bra i början, men sedan fick han någon knäpp i skallen och drog iväg som värsta rodeohästen! Det var ett mirakel att jag kunde hålla mig kvar i sadeln. 
och här börjar han bråka.. bockar och allt möjligt.
HAHHA titta så oskyldig han ser ut. ♥
 
 
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: