slide show
Firewhisper aka "Flamma" är ett sto av rasen morgan. Hon är 1,54 m i mankhöjden och är 6 år. En unghäst är hon, men en väldigt lugn sådan med lugnt temperament! Hon älskar verkligen att bli ompysslad i stallet, eller att bli kliad ovanför svansen. Hon är en sådan häst som verkligen ääääälskar hoppning! Bara hon får syn på ett hinder spetsar hon öronen. Hon är en häst som jag tycker är lite "unik". Hon är den enda som har den färgen som går att köpa, och det är inte jättemånga som har köpt hästen. Om, så har dom därefter sålt den. Inte alla, nej. Men några. Hos sina förra ägare blev hon fel behandlad, och blev piskad ett antal gånger. Hon har fortfarande kvar ärr efter att hon blev vanvårdad. Jag hittade henne på ett hem för vanvårdade djur, billigt. Och fick direkt syn på henne stående med blicken i tomma intet i ett litet hörn i en box. Jag fick tårar när jag såg henne. Jag bestämde mig för att ge henne en chans, hon hade förlorat tilliten till människor. Sakta men säkert, började vi hitta varandra och jag har inga planer att sälja henne! 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: