slide show
Kunde inte låta bli. ♥
Northblaze aka ''Ludde'' är en busig hingst av rasen gotlandsruss. Han är 5 år och envis som en gammal get. Mat är det bästa han vet! Är han tjurig i hagen, kan man hälla havre i en hink och locka honom med och han är framme på 1 sekund. Det syns på hans runda mage. Han har förstås en bred rygg som är skön att rida barbacka på! Men svår att få sadelgjorden att gå runt då han gärna blåser upp magen. Han har aldrig blivit riden förut mer än 1-2 gånger och ja man kan väl säga att jag legat på marken ett antal gånger.. men det ska väl gå! Han är mycket ouppfostrad men är ögongodis! Han tror också att han är den nya ledaren för flocken .. *suck*. Och jag måste skaffa lägre boxdörr till honom, han blir jätte arg när han inte ser nånting och är tuvngen att stå i spolspiltan. Han sparkar nästan sönder hela stallet! Ja, man kan väl säga att jag kommer få jobba hårt med att få honom göra det jag ber honom om. Men som det ser ut nu, kommer han alltid ha en plats i mitt stall. Färgen är så fin, och jag tror att han kan bli en superduktig ponny så småningom! 
 

Postat av: Frida Winterlake

Publicerad 2013-11-27 10:38:00

Oupfostrad men älskvärd <3

Svar: absolut <3
Alexandra ~


Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: