slide show
Igår så läste jag ut Revolt (tredje delen av The hungergames). Egentligen har jag ingen åsikt alls om boken, förutom att den var jättebra. Tyckte dock inte om att så många dog, det var för sorgligt. Boggs, Finnick, Prim osv. Och det var Gales bomber som dödade Prim!! Och sedan var det hemskt att Peeta hade blivit omprogrammerad i huvudstaden så att han hatade Katniss. Men det slutade med att Gale (Katniss bästa vän) flyttade till distrikt 2 där han fick ett jobb. Och Katniss mor flyttade till distrikt 4 för att det väckte för många minnen för henne i distrikt 12, då både Katniss far och syster hade dött. Och Peeta började sakta, men säkert tycka om Katniss igen och dem fick barn! :-D

Vet inte om jag kommer att klara av att läsa om böckerna, det var för känslosamt. Men bästa bokserien, helt klart! Tråkigt att det är en trilogi, det kommer ju inga fler då. ;_;

Postat av: Majs ♥

Publicerad 2014-02-06 10:33:44

I knååw, sista boken är hemsk ;_; Att Prim dör...usch :(:( Men håller med om att de är de bästa böckerna ever! <3 ♥


Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: