slide show
Namn: Firehisper 'Flamman'
Kön: Sto
Ras: Morganhäst
Född: 2007
Mankhöjd: 1,54 m
Kategori: Häst
 
Temperament: Flamman har ett väldigt lugnt temperament och hetsar inte upp sig i onödan. Flamman älskar att rulla sig i lera, och att bli borstad! Speciellt under manen, och på ställen där hon själv inte kommer åt.
 
Historia: Flamman föddes en sen höst kväll, tillsammans med en tvilling syster som föddes med en cp skada. Mamman dog ganska tidigt efter att båda fölen fötts, och de två fölen hade svårt att klara sig. Men ägaren till dem tog hand om dem, och de levde ett ganska bra liv. Tyvärr så sprang Flammans syster in med huvudet in en sten och dog vid 1 års ålder. Flamman hade en tuff tid som ensam, men snart så fick hon sällskap av två hästar i hennes egna ålder (vid 3 år, som Flamman) och dem reds in av ägarna. Ägaren red in de två nya hästarna, och Flamman reds in av ägarens dotter och dem kom bra överrens! En dag när Flamman var 5 år, så red hennes lilla ryttare ut på henne i skogen. Hon grät och red i vild fart. Plötsligt kom en stor stock som varken Flamman eller ryttaren såg, och Flamman gick omkull och ryttaren flög in i en sten och dog. Flamman klarade sig som tur var, men ägaren klarade inte av att se hästar igen, så hon sålde oss allihop. Och det var så som jag fick min lilla Flamma. 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: