slide show
Namn: Wintershadow 'Wrella'
Kön: Sto
Ras: Danskt Varmblod
Född: 1994
Mankhöjd: 1,46 m
Kategori: d-ponny
 
Temperament: Wrella är mycket försiktig av sig, och grisar aldrig. Hon är försiktig så att hon inte trampar fel, hon vill vara ren, helt enkelt. Hon är mycket bestämd dam, men hon har ett hjärta av guld. Hon blir oftast nervös när hon ser hinder, då hon verkligen avskyr att hoppa då hon blev skadad för livet hos sin förra ägare, där hon var tvungen att hoppa 1,40 m minst, ville hon inte, så piskade dem henne tills hon hoppade. Men när vi kom till mig har vi tränat bort det, men hon vill egentligen inte hoppa, hon har aldrig någon bjudning. Men hon älskar dressyr! Hon gillar heller inte att bli för hårt borstad, det ska vara en mjuk borste som man tar lite lösare tag med. Annars grinar hon illa.
 
Historia: Wrella föddes på en fin gård där de avlade riktigt fina hopphästar, minst d-ponnyer hade de där. De sålde och avlade hästar, men samtidigt sparade dem på hästar de ville träna upp. Wrella var en riktigt duktig hoppare och kunde hoppa redan 1,10 m när hon var 3 år! Det var det bästa hon visste - att hoppa. Ägarna sålde henne dyrt till en liten gårt långt in i skogen. Wrella var 6 år, och de visste mycket väl att hon kunde hoppa riktigt högt. De ville bli rika på henne, men tyvärr så lyckades dem inte. De tränade dygnet runt och en dag vägrade Wrella plötsligt att hoppa. Hindret var 1,40 m högt och hon kunde hoppa det, de visste männen. Det ända som fick henne att hon var om man piskade henne och skrke åt henne. Dessutom när de hade vanvårdat henne, låta henne gå smutsig i en lerig hage, ingen mat. Hon var mager och hon hatade att bli borstad för hårt. Jag såg på en annons i tidningen om henne, och det var en bild på henne som unghäst då hon bodde på andra gården. Jag blev genast förtjust i henne och åkte till stället. Det visade sig att hon var en mager liten häst i ett hörn, men sår från taggtråden runt henne. Hon hade tydligen försökt hoppa över elstängslet och lyckats, men männen var kvicka och fångade in henne igen och lät henne gå inom taggtråd. Jag började gråta och köpte henne snabbt, priset var dyrt, men jag köpte henne för hennes egen skull. Och här hos mig har vi tränat bort det mesta, men minnen slukar henne ibland, och får upplevelser från det hemska stället.
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: