slide show
Julen är så mysig. Jag längtar jätte mycket, och jag tycker faktist julkalendern är ganska rolig. Haha. ^^ Låg IQ liksom. 
 
Ikväll drack min familj glögg. Första glöggen i år. Mmmm. Jättegott! åh vad jag längtar tills jul! December är en kall & grå månad, men älskar att man gör så mycket i december! Det är advent, luciatåg & dylikt alltså bakar man lussebullar mmm gott. Man börjar även baka pepparkakor (inte alla) och jag älskar att äta pepparkakor med glasyr på och dricka glögg till mums. ♥ Sen har vi julen, såklart!! Viktigaste högtiden enligt mig. Alla ska samlas och vara tillsammans och ha det bra. Spela spel tillsammans, dricka glögg, äta julgodis mm. Sedan all julmat! Och gästerna. Och framför allt PAKETEN!!! Vi brukar fira jul med farmor och farfar, och min bror och hans fru. Varannan år firar vi hemma hos dem, och varannan år hemma hos oss. Detta året är det hos oss! Jag gillar när det är hos farmor och farfar. Det är så mysigt att sitta hemma hos dom, det lyser överallt och dom har små korgar i julgranen där det ligger godis så mysigt ♥ Och varje gång har dem en slags förrätt, och det är en slags skål gjord av ''bröd'' eller ja, deg eller vad man ska kalla det som farmor bakat och sedan i ligger det kantareller i någon sås, otroligt gott må jag säga! Men mamma brukar göra mer saker som alla gillar, farmor & farfar brukar ju göra lite gammalmodiga saker eller ja haha. Men ja, julen är något jag verkligen diggar! Sen har vi ju nyår, såklart. Det är också mysigt! Eftersom vi firar likadant så typ. Eller ibland är det olika. Vet faktist inte hos vem vi ska fira hos i år, förra året i min brors och hans fru lägenhet. Men dem har ju flyttat nu, så jag har ingen aning. Men det spelar ingen roll just nu. Det är mysigt att dricka cider (ja, jag dricker ju inte champagne HAHA) och se på alla fyrverkerier. Och sedan vara uppe så sent!! Och så skönt att det är jullov snart också. Om det bara hade varit 1 vecka hade jag fått damp srsly. Men ungefär 2 veckor, och julavslutningen är 19 dec och klockan 5 på kvällen. Ja, vi måste gå till skolan som vanligt -.-' Och sedan gå ändå ner till stan. Till en byggnad där vi ska sjunga, förstår inte meningen med det men jahapp. Men jaa, jag diggar verkligen decembermånaden, även om den är kall & grå. Det är ju faktist fint med ett snötäcker som glittrar. Slask gillar jag däremot inte. Och jag kan ju ibland inte motstå att slänga mig i snön och göra en snöängel haha x) Utan en snö, är det ingen jul! Men har hört att det blir en kall vinter.. vill helst att det bara är snö i december, inte i januari,februari och mars. Aja, mycket det finns att klaga på! Men många fördelar också! :) 
 
Långt inlägg, ni är duktiga som orkar läsa hahaha xP
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: