slide show
Jag longerar Marabou 30 min varje dag, men igår kväll tänkte jag som paus från allt levlande ta en enkel dressyrlektion med Marabou! Det var väldigt nyttigt för honom, och han tuggade på bettet och förstod allt jag bad honom att göra! Tur att han inte var allt för vild, eller han var väl lite busig i början men jag lugnade ner honom. Sen har han en tendens att dra åt sig tyglarna, men jag tillät inte honom göra det den här gången. Det är oftast i halt han gör det, så då får jag dra i inner tygeln, när jag gjort halt. Som att berätta för honom 'Nej, här bestämmer jag och du ska lyssna på mig' haha. c: Men som sagt det gick bra! :)
Vi började med att skritta och att trava.
Sen ville jag prova om han kunde lyssna på mig när jag styrde honom, och fattade kort galopp och red snett igenom ett antal gånger.
Vi red på volten i skritt m.m
Och till sist, avslutade vi med att ta en härlig galopp runt fyrkantsspåret, jag gav honom längre tygel och ställde mig stadigt i sadeln och gungade med och kunde nästan känna hur hans muskler jobbade genom sadeln. 
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: