slide show
Jag har upptäckt att frieserhästarna har blivit populära, då jag ser många som är ute o rider på dem, eller tränar med dem. Och jag tittade på lite annonser på datorn hemma i Vingården, och då , då såg jag henne. En vacker flicka vid namn Babydreamer, men de flesta kallar henne för Bäbben. Så här stod det i annonsen:
 
'' Fint sto vid namn Babydreamer aka. Bäbben. Föddes 2009 då hon nu är vid 4 års ålder. Hon har inga tecken men hon är svart, har en nyans mörkbrun, så hon är dock mörkbrun frieser. Rasen är då frieser och hon är 162cm i mankhöjd. Övrigt, E: - Skyfire U: - Ashblaze   Avkommor: - Inga Inriktning: - Dressyr och hoppning, hon har tävlat LC i hoppning och fått ett antal rosetter, sen har hon tävlat L:B i dressyr och vunnit ett antal rosetter, hon är mest duktig i dressyr, då hon är stabil och har ett stort steg. Hoppningen kan bli lite sne, och hon är oftast lugn första gången, men om hon är inskriven i en till hopptävling, börjar hon svettas och får för snäva svängar i galoppsprången. Och stressar upp sig lite, men hon är trotsallt en duktig hopphäst som ger en bra bjudning. Hon är också väldigt framåt. Intresserad? Hör av dig till Mary vid Jarls grav 033 - 119090 eller 0708099030. ''
 
Jag ringde, för att titta på henne, och vi åkte till steves stall där hon är uppställd. Hon såg mager ut, och hade glanslös päls. Och Mary berättar att hon blivit rädd plötsligt och därför säljer hon henne. Och jag såg hjälplösheten i ögonen på henne, ett så vackert sto, som var så vacker med glans i pälsen på bilden, det liknade inte alls den här stackaren. Men jag älskade henne, hon hade tydligen varit till salu i 1 år snart och ingen gillade henne. Men jag älskade henne, jag visste att hon kunde bli återställd. Så jag har köpt henne nu, och hämtar henne på söndag tidigast. Måste fixa en boxplats åt henne i stallet först. 
 
 
Jag vet att hon älskar mig :( <3
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: