slide show
Eftersom det var mycket länge sedan jag red på Thunder, bestämde jag mig nu för att rida ut med honom så han får sig en liten extra titt på ''gamla hem'' så att säga. I hagen har han även funnit sig en ny vän, ett gammalt arabsto på 20 år.
Jag började med att korta ner honom i kort samlad galopp för att se om han var på bushumör eller inte. Det visade sig att han lydde och gjorde vad jag bad honom att göra. 
Sen sakta jag av till skritt, så både han och jag kunde njuta av den härliga utsikten.
Sen kom vi fram i trav, det blev lite allt för tråkigt att bara skritta tyckte Thunder! Så jag lät honom gå över till andra gångarten.
Och till sist lät jag honom länga på stegen och han kom fram i en lätt, gungande galopp. Det var bara att ställa sig i stigbyglarna, ta ett grepp i hans korta man och gunga med i hans steg.
Och till sist släppte jag honom löst i hagen, och han sprang direkt fram till arabstoet Freja.
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: