slide show
Som ni säkert sedan vet, så kom det ju andalusier till Jorvik. Och många såg ju fram emot att dessa hästar skulle vara lite mer ''unika'' som friesern. Fast nä. Dom ser exakt ut som frieser hästarna, bara yttepytte små skillnader. Exempelvis dom har inget hovskägg, är inte lika stora (?), man kan byta man på dem och dom är i andra färger än svart. Tur att man kan ändra man på dom! För skulle absolut inte köpt än om man inte kan ändra man, och jag kommer deffinitivt göra det om jag nu köper en. Och det är frågan, vilka gillar jag och vilka gillar jag inte - eller kommer jag att ångra mig? Dessa tankar snurrar runt i mitt huvud nu. Men en sak är säker, jag kommer INTE att köpa en ny häst innan Zingo är level 15. 
 
Sen en annan sak, jag strävar efter två hästar/ponnier. Den bruna andalusiern är så ah *-* Vill jätte gärna ha den med kortare man. Den skulle bli så gjiashfjas söt. c: Och andra, vill jag ha en ponny. En skimmel eller en svart. Delvis, vill göra klart ponnytävling *hosthost*. Och sedan har jag bl.a testat att prova Maja Starside's ponny Stormgaze och tycker att det är kul att rida ponnyer som skiljer säg lite från de mer ''normala'' hästar. Ja, bortsett från att dem är segare ehhe x3 
 
Nu tänkte jag ta upp en annan grej jag funderat över. Varför kommer det sig, att ''många'' inte vill ha två vita hästar. Jo, vi har läst säkert på flera bloggar att man inte vill ha två nästan ''likadana'' hästar, och då har man tagit förgivet att ''Ja, man ska inte ha två vita hästar''. Men sen kom jag o tänka på en sak, men vem har bestämt att man inte får det? Klart man får! Nu har jag blivit mer säkrare och känner att jag faktist ska köpa skimmel ponnyn (eller den svarta) efter jag köpt andalusier (om det nu blir bestämt att jag köper en) och efter den är färdiglevlad. (Om det inte kommer en ny hästras jag blir förtjust i). För, det är ju ändå två helt olika hästar, right?
 
(Notera att jag tittar ner/bort på varje bild x))
 
Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Alexandra Mistdawn

Välkommen till min blogg. Bloggen drivs av en tjej från Västra Götland på 15 vårar med höga framtidsplaner. Bor i Valedale med mina 19 hästar, och här kommer ni få läsa om min vardag i spelet, vännerna och åsiktsinlägg. Tack för att ni titta in!

Kategorier:

Arkiv: